Monday, June 4, 2012

Chameleon kohvik-lounge Kuressaares

Chameleoni sisse astudes tuleb taaskord tõdeda, et kõik need peened ja vähem peenemad sohvabaarid on ikka täpselt ühe puuga löödud. Iseenesest on see tegelikult täitsa tore koht, roosa valgustus, mustad diivanid ja kirjud kleidid. See on selline koht, kus on olnud hea idee, aga mingil hetkel on see idee vist otsa saanud. Ja lõppeks on kõik kuidagi juhuslik.
Meie sattusime sinna unisel pühapäeval ja peab ütlema, et uneleda oli seal täitsa mõnus.
Teenindaja neiu oli ka tore ja kärme, mõistis meid poolelt sõnalt ja oli muidu selline armas.
Teinekord on selline päev, et tahaks kohe kõike ja palju, sinna hulka läheb ka hirmus sibularõngaste isu. Ja vot see pühapäev oli meil selline. Nagu tellitud, leidsimegi menüüst need kaloripommid. Sibularõngad (3,20) olid nagu sibularõngad ikka, aga kastmed seal kõrval olid head. Tassid on seal samasugused nagu Gustos ja see tõi naeratuse näole. Need tõesti meeldivad mulle nii väga ja ma varsti hakkan omale kodus nende tasside jaoks ruumi tegema.
Kuna mulle hirmsamat moodi maitsevad sinimerekarbid, aga ma kardan ja kahtlen alati nende värskuses siis veidi peljates otsustasin need endale siiski tellida. Chameleonis serveeritakse neid taipäraselt (6,20) ja mulle maitses. Lihtne ja hea. Härrasmees tellis kergeks eineks sooja veiseliha salati (3,40). Ka see oli üks mõnus kõhutäis, salat oli nii täpselt maitsestatud, et ei vajanudki midagi juurde.
Chameleoni menüüst võib üldse väga paljut leida, sushist pannkookideni.
Üldiselt mulle selline lähenemine ei meeldi ja pikkade lehekülgede kaupa menüüd mulle ka ei meeldi, aga samas ma mõistan neid kohvikupidajaid, kes soovivad kõigile meelejärele olla ja pakkuda kõigest midagi.
Toidud olid ilusti serveeritud ja võiks nagu rahul olla, aga ikka ma mõtlen, kas kokad ei tahagi paremad olla, kas neil tõesti ei ole maailmavallutamise soovi, kas nemad ei taha olla järgmised Ramsey´d ja Oliverid. Kas meie Eestis inimesed tahavadki ainult sellist igavat toitu, mis kahtlemata on maitsev, aga täiesti mannetult tavaline ja täpselt samasugune nagu ületee kohvikus. Ma mõtlen, et kõike saab ju teha väikese vimkaga. Ja see ei käi ainult Chameleoni kohta, terve Tallinn on neid ühesuguseid sooje salateid täis. Muidugi on ka suurepäraseid erandeid. Aga kus on need noored ja vihased kokad, kes koolist värskete mõtetega tulnud. Kus?
Chameleonis lauda valides, märkasin ma täpselt seda "puugalöömisemustrit" ka laua paigutuses. Selle asemel, et laud tõsta akna alla, oli ta tõstetud akende vahele. Ja mitte, et seal aknaid vähe oleks olnud. Olen sellele enne ka mõelnud, aga võib-olla siis inimesed tõesti ei taha mustade seintega kohvikus näha natukenegi valgust ja ilmselt see ongi taotluslikult nii tehtud, et ikka võimalikult sünge oleks.
Aga roosa valgusega lage vaadates sain aru, et alati võib hullem olla...




Kohvik-lounge Chameleon
Kauba 2, Kuressaare, Saaremaa
chameleon@saarlane.ee
www.chameleon.ee

No comments:

Post a Comment