Thursday, March 7, 2013

Rootsu külarestoran

Ma ei ole juba kaks kuud midagi kirjutanud, aga nüüd siis lõpuks.
Rootsu külarestoran on armas koht killukese romantikaga. Hubane, soe, kodune... Ainult, et kas tualeti ukse peal peab olema silt "peldik", on minu jaoks küsitav. See läheb valdkonda: Teele ei mõista ja ei taha ka kunagi mõista.
Mäletan kui nad olid just oma uksed avanud, siis köitis mind koertemenüü, aga kuna ma pean ennast suhteliselt heaks koeratoidu tundjaks, siis pigem eelistaksin isetehtud toitu, eriti kui menüüs on kutsude lemmik kanamaks olemas. On kõvasti tervislikum:) Aga muidu on see idee väga armas, sest väga paljudes kohtades, ei lasta koeraga uksest sissegi, rääkimata sellest, et ilma küsimata vesi toodaks. Õnneks on see meie väikene Eesti muutumas koerasõbralikumaks.
Aga tagasi inimeste juurde.
Menüü on Rootsus suhteliselt pikk. Aga samas ka mitte väga ja sealt leiab küll kõike. Või vähemalt seda mis suurele osale meie rahvast meeldib.
Rootsu kamas paneeritud räimed peedipüree ja suitsujuustkastmega on head (7 eur), aga mütsi loopima ei võta. Räimed on head ja koos kastmega maitsevad hästi, kuid peedipüree jääb kahvatuks. Jääb minu jaoks nii kahvatuks, et tekibki küsimus kui juurteni peaks söögitegemises minema? Natuke soola ja pipart päästaks olukorra.
Suitsupardi salat grillitud paprika ja sibulamoosiga (7 eur) maitses hea. Sibulamoos meeldis mulle eriti ja salat koos kastmega oli ka tõeliselt maitsev. Ainult, et part oli natuke õnnetu. Mulle muidu suitsupart meeldib kohe väga ja minu silmis võiks ta olla kergelt roosa ja õrn. Aga seekord oli ta hall ja suhteliselt kuivetunud. Kindlasti võib suurema osa ajada tooraine süüks või liiga suure koguse ettevalmistamiseks, aga ikkagi.
Koogid on Rootsus head. Olen maitsenud nii valge šokolaadiga kohupiimakooki mustikatega (3,9 eur) kui ka tõeliselt šokolaadist toorjuustu kooki toormoosiga (4,50 eur). Mõlemad olid tõesti head.
Portsjonid on Rootsus suured ja kõhu saab seal korralikult täis, nagu ühes korralikus külarestoranis olema peab. Lisaks on neil menüü ka lastele niiet söönuks saavad kõik.  Majarahvas on ka tore ja südamlik, ükskord küll nii tore ei olnud, aga nagu ikka, kõigil on paremaid ja halvemaid päevi ja no ausalt kui ilm on hall, siis hoolimata sellest, et ma ei taha selliseid asju mõista, võib isegi sellest aru saada.
Aga kevadpäike juba paitabki põski ja ilmselt toob see järjest rohkem meile kõigile naeratuse suule. Rootsu tasub sõita küll, pakkige lapsed ja koerad autosse, tehke mere ääres jalutuskäik ja pärast minge sööma. Suvel minge muidugi rattaga:)

Päikest ja rohkem siirust!


Rootsu Külarestoran
Rohuneeme tee 57b, Viimsi
Tel: 5575025
web: rootsu.ee



No comments:

Post a Comment